Leadgeneratie outsourcing verandert snel

De traditionele leadgeneratoren zien met lede ogen aan hoe de kleinere gespecialiseerde bedrijven met de klanten gaan lopen op basis van goed leads, zij leveren leadgeneratie en kwalificeren de lead op basis van de criteria van de klanten. Lopen op een manier die voor hen zeer pijnlijk is. De kleinere specialisten zijn de luis in de pels van de leadgeneratie. Zij zijn namelijk in staat om hoogwaardige leads te genereren tegen betere prijzen en aangenaam volume. Traditionele spelers in de markt hebben te lang vastgehouden aan de oude principes van telemarketing en e-mailmarketing. Helaas worden beiden elementen op de Europese markt sterk aan banden gelegd. Hierbij komt dat de consumenten en zakelijke klanten zelf op zoek gaan wanneer zij iets nodig hebben. Het pushmodel heeft hierdoor zijn langste tijd gehad in de B2B-markt. De B2C-markt is daarin nog verschillend doordat grotere bedrijven budgetten hebben om commercials op TV uit te zenden. Hierom heen worden Sociale Media campagnes bedacht, waardoor een merk zich sterker kan profileren bij de doelgroep.

Gekwalificeerde lead

Het gevolg van het moeilijker kunnen opereren in de nieuwe wereld van leadgeneratie, zorgt ervoor dat traditionele partijen de kwaliteitsclubs wensen op te kopen.
Hierbij willen zij vooral de kennis en kunde in huis halen. Een overname garandeert alleen niet dat de kennis ook in huis blijft. De werknemers hebben specifiek gekozen voor een ‘kleinere’ werkgever waar zij zich creatief kunnen uitleven. Grotere bedrijven werken met andere, minder pragmatische en beklemmende procedures. Het gevolg is dat de kennis wegvloeit in de opstart van een eigen bedrijf. Om succesvol te kunnen zijn moeten de overnemende clubs ook nog de sympathie van de klant weten te krijgen. Deze hebben uiteindelijk ook gekozen voor de kleinere organisatie.

Afgekeurde lead

Een lead die niet gekwalificeerd wordt, wordt doorverkocht aan de concurrentie, die deze ongecontroleerd nog 5 maal aan klanten doorverkoopt. Dit zegt wat over de kwaliteit. Het is verstandig om de naam van de overgenomen partijen in takt te laten, zodat klanten zich blijven herkennen in de zakenpartner waar zij de leadgeneratie hebben uitbesteed. Doordat er een grotere firma als moederbedrijf achter zit, kunnen de kleinere bedrijven de dienstverlening sneller uitrollen in het buitenland. Daarom is men reeds succesvol met een gekwalificeerde lead.

Meer informatie: https://www.virgoleads.com