Nieuwbouw20
Image default
Aanbiedingen

Waarom heb je een contentplan nodig en hoe je ermee kunt werken?

Waarom heb je een contentplan nodig en hoe je ermee kunt werken?

internet marketing agency

Content is de drijvende kracht achter internetmarketing. En het is handig om het te beheren via zo’n werkdocument als een inhoudsplan. Het systematiseert, net als een database, alle informatie over de geplande, in productie genomen en voltooide publicaties in het kader van online bedrijfspromotie. Leren werken met een inhoudsplan is een nuttige vaardigheid. Het moet onder de knie worden als u een persoonlijk merk promoot, een bedrijf blogt, een website promoot of alle internetmarketingtools gebruikt om uw bedrijf te laten groeien.

Inhoud controlepaneel

Het contentplan is een soort controlepaneel van waaruit opdrachten voor het maken van publicaties worden uitgegeven en het proces wordt bestuurd. Het verzamelt informatie over het materiaal, hun auteurs en distributiekanalen.

Het inhoudsplan is van bijzonder belang voor een bedrijf dat actief reclame maakt op internet. Om succesvol te zijn, moet u:

  • verschillende platforms gebruiken (in ieder geval een website en de belangrijkste sociale netwerken);
  • inhoud diversifiëren (bestemmingspagina’s op de site, artikelen, beschrijvingen van goederen en diensten, nieuws, entertainmentmateriaal, foto’s, video’s, audio);
  • zorgen voor de regelmaat van publicaties.

Een goed gestructureerd contentplan helpt al deze taken op te lossen. Het moet het werkdagboek worden van de manager die verantwoordelijk is voor de voortgang van de promotie. En als een heel team bij het proces betrokken is (van managers, auteurs, redacteuren, managers), moet elke deelnemer gratis toegang hebben tot een gemeenschappelijk document.

Hoe u een inhoudsplan maakt

Het eenvoudigste inhoudsplan is een handgeschreven lijst met onderwerpen voor publicaties op een stuk papier. Dit is een te primitieve benadering die niets te maken heeft met de professionele organisatie van de workflow.

Media selectie

Moderne contentmarketing is te veelzijdig en omvangrijk en omvat intensieve activiteiten voor het genereren van materiaal met behulp waarvan het publiek wordt aangetrokken en ermee wordt geïnterpreteerd. Daarom is een vel papier bij het opstellen van een contentplan niet voldoende.

De handigste manier is om een ​​elektronisch document te gebruiken. Het kan vele malen worden bewerkt zonder het uiterlijk van het plan te beïnvloeden. Zo’n document kan zo veel worden geschaald als nodig – groei met nieuwe regels en velden, notities, toevoegingen, enz. Bovendien is het handig om het op te slaan, te kopiëren en over te dragen zonder gegevens te verliezen.

Beter nog, een online document dat 24/7 toegankelijk is vanaf computers overal ter wereld. Alle deelnemers aan het proces moeten erbij worden betrokken. En indien nodig kunt u nieuwe uitnodigen en de toegang sluiten voor degenen die niet langer deelnemen aan het werk.

De keuze van een programma voor het onderhouden van een contentplan is niet kritisch. Maar het lijkt erop dat niets beter is uitgevonden dan spreadsheets (bijvoorbeeld Microsoft Excel of Google Sheets) – ook omdat iedereen erin kan werken zonder speciale training.

Werk aan het ontwerp

Dus we hebben het document gemaakt. Wat nu? Het is noodzakelijk om het correct te rangschikken. Om dit te doen, moet u het proces voor het genereren van inhoud zo bekijken dat u het in het algemeen ziet en begrijpt hoe het werkt. Dit bepaalt de belangrijkste criteria voor het creëren van inhoud die in het werkplan moeten worden weerspiegeld.

De belangrijkste aspecten van het genereren van inhoud die in het plan worden weergegeven:

  1. Onderwerp van publicatie (niet te verwarren met de titel van het artikel – dit is het voorrecht van de auteur).
  2. Inhoudstype (artikel, bericht, nieuws, commentaar, video, audio-opname, enz.).
  3. Plaatsingsplatform (eigen website, sociale netwerken, blog, forum, bronnen van derden, enz.).
  4. Auteur – als er verschillende artiesten zijn.
  5. Doelgroep – voor wie het materiaal is gemaakt, naar wie het is gericht.
  6. Inhoud van de publicatie (om de auteur te helpen – abstracts, kort of gedetailleerd plan, basisinformatie) of TK (taakomschrijving).
  7. Links naar bronnen voor publicatie.
  8. Aanvullende informatie (opmerkingen, opmerkingen).
  9. Datum van schrijven (deadline voor de kunstenaar).
  10. Datum van publicatie (vrijgave van materiaal).
  11. Prioriteit (laag, gemiddeld, hoog, urgent).
  12. Moeilijkheidsgraad (voor het kiezen van een aannemer en het evalueren van werk).
  13. Kosten (betalingsniveau – als materialen worden besteld).
  14. Status (overeenstemming over het onderwerp, gepland, in uitvoering, wordt beoordeeld, gereed, gepubliceerd).
  15. Link naar publicatie (indien gereed).

Bij het samenstellen van de inhoudsmatrix kunt u alle vermelde items of slechts enkele ervan gebruiken – in overeenstemming met uw behoeften. U moet de vorm van het document niet onnodig ingewikkeld maken, maar u moet het plan zo informatief en gemakkelijk mogelijk maken voor managers en uitvoerders.

Hoe u een inhoudsplan onderhoudt

Het is niet voldoende om een ​​inhoudsplan te maken – het is belangrijk om te leren hoe u er correct mee kunt werken. Ten eerste moet het een desktopdocument worden voor elke deelnemer (zoals een kantoorprojectbeheersysteem). Het is aan te raden om de werkdag te beginnen door het contentplan te bekijken op wijzigingen en lopende taken.

En ten tweede moet u er een regel van maken om elke dag aan de ontwikkeling van het document te werken: genereer nieuwe onderwerpen, voeg opmerkingen toe, controleer de timing en kwaliteit van de uitvoering, bewaak de volledigheid en relevantie van de informatie.

Het is goed als het contentplan door het hele team wordt onderhouden en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen werkterrein. In dit geval geeft het document volledig de voortgang van de promotie weer door middel van contentmarketing, het is handig en interessant om ermee te werken.

Het belangrijkste om op te letten bij het onderhouden van een inhoudsplan:

  • Houd de deadlines en releasedata voor publicaties strikt in de gaten – regelmaat bij de promotie is van groot belang.
  • Bewaak de uitvoering van de toegewezen taken en breng onmiddellijk wijzigingen, opmerkingen en notities aan.
  • Dien regelmatig ter goedkeuring in en keur nieuwe onderwerpen goed (dagelijks of om de paar dagen – de bron van inhoud mag niet uitdrogen).
  • Beheer de volledigheid, relevantie en betrouwbaarheid van gegevens.

Hoe kun je anders een contentplan gebruiken?

De mogelijkheden om het contentplan te gebruiken zijn niet beperkt tot het genereren van thema’s en sturing op de uitvoering. Dit document heeft een groot potentieel om gezamenlijk werk te organiseren (niet voor niets werd de gelijkenis met het projectbeheersysteem opgemerkt).

Werken met externe medewerkers

Als het inhoudsplan is georganiseerd in de indeling van een online document, kunt u er niet alleen vanuit kantoor, maar ook overal ter wereld verbinding mee maken. Hierdoor breid je het netwerk van medewerkers uit zonder je te beperken tot stad, district, land. Dit item wordt vooral relevant tijdens een pandemie en een algemene overgang naar digitale technologieën.

Brainstormen

Het is gemakkelijk om rechtstreeks in het document te brainstormen. Het is voldoende om hiervoor de juiste sectie te selecteren en de datum in te stellen. Elke verantwoordelijke persoon komt met zijn eigen ideeën, en andere teamleden zullen deze bewerken.

Inhoud opslag

Alle materialen die zijn gemaakt als onderdeel van contentpromotie, kunnen centraal in één document worden opgeslagen, ook in de vorm van links naar webpagina’s of elektronische bestanden. Dit betekent dat uw publicaties altijd bij de hand zijn – u kunt er op elk moment naar verwijzen, vinden en bewerken wat u nodig heeft.

Berekening van lonen

Het volstaat om de boekhoudafdeling aan het document te koppelen en zo de berekening van de salarissen van de werknemers te vereenvoudigen. Tegelijkertijd zijn er geen misverstanden tussen de aannemers en de klant, omdat de betalingsgegevens duidelijk in de tabel worden weergegeven en altijd beschikbaar zijn voor beide partijen.

Effectieve promotietool

Zoals u kunt zien, is een contentplan niet alleen een lijst met onderwerpen voor publicaties, maar een multifunctioneel hulpmiddel om een ​​merk of bedrijf op internet te promoten. Het is vooral handig om te werken met een team van fulltime en externe medewerkers.

Een slank, begrijpelijk, informatief plan stelt u in staat om ononderbroken content van hoge kwaliteit te genereren. Bovendien maakt langetermijnplanning het mogelijk om tijdig nieuws, recensies, notities, reclamemateriaal, presentaties te publiceren – voor agenda-evenementen, de release van nieuwe producten (goederen, diensten), marketingcampagnes.

Door met het inhoudsplan te werken, verliest u nooit wat u nodig heeft, vergeet u het belangrijke niet en voorkomt u herhaling. Visuele presentatie van onderwerpen en soorten materiaal stelt u in staat om een ​​ander belangrijk principe van contentmarketing te observeren: diversiteit. Om maximale resultaten bij promotie te behalen, moet u informatie-, verkoop- en entertainmentpublicaties op verschillende sites variëren.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html