Zelf online een poster maken kan nu heel eenvoudig met Jilster. Als je een poster wilt maken omdat je er een met een specifieke afbeelding erop in je woonkamer of in je slaapkamer wilt hangen, zijn daar natuurlijk verder geen andere ‘eisen’ aan verbonden dan iets maken dat je mooi vindt om te zien. Wil je echter een poster maken met een bepaald doel, bijvoorbeeld omdat je meer ruchtbaarheid wilt geven aan de braderie die de plaatselijke voetbalclub organiseert? Dan is het aan te raden je poster goed doordacht met Jilster te maken. Een duidelijke poster online maken, hoe doe je dat?Wanneer je zelf een poster wil maken is het aan te raden om de poster te laten opvallen. Verder is het van belang dat een poster mensen aanzet tot het nemen van gerichte actie. De poster moet als het ware ‘communiceren’ met de voorbijgangers. Een poster maken die opvaltAls je een poster maakt, is het van belang dat deze opvalt. Anders wordt hij niet gezien en ga je volledig voorbij aan het doel. Opvallen in een menigte doe je het best door anders te zijn. Datzelfde geldt voor een poster die tussen heel wat andere affiches of aanplakborden moet opvallen. Anders zijn is dus het sleutelwoord. Bijvoorbeeld door juist in zwart-wit tinten je poster te maken in plaats van kleur zoals de meeste posters die je tegenkomt. Een poster maken die communiceertEen poster maken zonder directe overbrenging van een boodschap heeft geen communicatiewaarde. In een ‘split second’ bepalen mensen of de boodschap die ze via een poster toevallig op hun netvlies krijgen, interessant voor ze is. Zonder goede communicatie is het maken van je poster al verloren moeite. Een poster maken die leesbaar isSoms heb je de neiging om te veel tekst te gebruiken waardoor het lettertype op afstand haast onleesbaar wordt en je poster dus niet opvalt of communiceert met de voorbijgangers. Ga uit van zo’n 4 meter waarop in ieder geval de kop van je boodschap goed leesbaar moet zijn. Dat correspondeert met een lettertype met een puntgrootte van 72. Een poster maken die je aanzet tot het nemen van actieErg cruciaal. Een poster moet alles in zich hebben waardoor mensen actie ondernemen: een website bezoeken, kaartjes kopen voor je evenement of de dag van de braderie van de plaatselijke voetbalclub in de agenda schrijven. Met Jilster lukt het je vast en zeker een goede poster te maken. Veel succes. |